24 februari 2009

Grattiskort med Scrapmom

Först ut på mitt gäst-DT-uppdrag tänkte jag visa ett enkelt, avskalat grattiskort med ett band som enda dekoration. Jag gillar den här stilen och återkommer ofta till det enkla, tycker det är väldigt effektfullt.









Ett favoritpapper, brunt med ljusblå prickar, passade bra till den ljusblå glittriga kortstommen och kompletterades sen med ett band i ljusblå, lite styv, bred spets. En enkel knut räcker som blickfång tycker jag.



Bandet fungerar även som dekoration på insidan och gör att det inte ser så tomt ut. Här har jag stämplat Grattis och Singelros med clear stämpeldyna och sedan embossat med Choklad-embossingpulver.


Här en lite tydligare bild på rosen, helt underbar och väldigt effektfull!

2 kommentarer:

Tiggy sa...

Så stilrent och vackert.

Anonym sa...

Enkelt och otroligt vackert. Det är ju insidan som räknas...hihi
kramkram