31 mars 2009

Rosa & Brunt av Carina

Det är verkligen jätte roligt att arbeta med Inkidos härliga material!
Inspirationen bara rasade över mig när jag öppnade mitt paket med godsaker=)

De första alstren jag tänkte visa är två stycken kort, en tag och en liten påse. Allt i rosa och brunt med lite guld detaljer.

Först ut är ett sommarkort


Jag har använt mig de härligt somriga papprena rosa blomma & sommar rand.
Stämpeln Idas sommar visa är stämplad med svart stämpeldyna. och dom ursöta små fjärilarna är embossade med Guld embossingpulver.


Näst på tur är ett Lycka till kort.

Scallopcirklarna är utstansade i vit cardstock.
Lycka till & nyponros stämpeln är även dem embossade med choklad embossingpulvret.


Ett brunt band fick även pryda kortet.



Inkido har ju precis kommit ut med en massa nyheter, bla. dessa snygga tags och underbart söta rosor. Det rosa ros pappret är också alldeles nytt.

Grattis stämpeln är stämplad och embossad på vit vellum.
Band och spets kommer också från inkido.


Sist för idag är en liten påsk påse. Jag har vikt påsen av ett rosa och grön prickigt mönsterpapper. Jag gillar verkligen Inkidos papper, dom är så stadiga så man kan vika och greja med dom, utan att vara rädd att dom ska gå sönder. Superbra kvalitet.

Jag använde mig av stämpeln Äggrad, och klippte ut så många ägg jag behövde. och fäste dom som en dekorativ kant vid påsens öppning. Mönstren på äggen har jag målat själv med tuschpennor. Jag har även använt stämpeln Glad påsk8 , både äggen och texten är embossade med embossingpulvret choklad







Det var allt från mig för denna gången.


Kram Carina

1 kommentar:

Zarah sa...

Helt underbart fint! :D