23 juni 2010

Min Pappa.

Jag har gjort en layout om min älskade pappa. Han är min stjärna, och han betyder väldigt mycket för mig.
Jag har använt ett papper i turkost med prickar, över en vit cardstock. Stjärnan "fick jag över" när jag gjorde ett chipboardalbum. Jag har klätt den med papper och målat lite akrylfärg runt kanterna.
Titeln har jag skurit ut ur vit cardstock. Det prickiga papperet har jag ruggat upp kanterna på, färgat in med Distress Ink, Vintage Photo och sytt fast på cardstocken.
Orden "en stjärna" har jag färgat in med olika nyanser av gröna distress dynor. Det samma gjorde jag med mullberryn som du skymtar under fotot. Jag stämplade även den fina stämpeln med texten "Pappa, världens bästa" i det nedre hörnet.
Runt om stjärnan stämplade jag en hög med olika stämplar, för att rama in lite. Jag stämplade även hjärtan i två olika storlekar, och klippte ut dem. Jag använde dem sedan som dekorationer över den vänstra sidan. En liten krona blev pricken över i ét!
Under chipboardstjärnan satte jag mullberry som jag rynkat ihop för att få lite mer 3 D känsla.
Tack för titten!
//Annica H

2 kommentarer:

annes paperfun sa...

Så herlig LO...flott bilde og vakkert med alle hjertene :o))

Anonym sa...

underbart! Och en sådan stilig karl!!!!!

petraso