25 april 2013

Baby Card and baby Layout!

Idag är det åter min tur att försöka inspirera lite här i bloggen! Jag inser att det blev ett långt inlägg men jag hoppas att ni är med mig hela vägen. Först ut är en layout som är skapad efter Once Upon A Sketch utmaning för april

Today I´m back again trying to inspire a bit on the blog! I realize I have a really long post but I hope you will be with me all the way. The first I have for you is a page created after Once Upon A Sketch April challenge.

Även om Viggos dop var ett vinterdop har jag frossat i somriga färger och blommor. Jag låter mig aldrig hindras av regler när jag skapar. Jag älskar det blommiga pappret i gult och blått!

Although  we held a winter Christening for Viggo I used a lot of summer colors and flowers. I never care for any rules when I create. I just love the flower patterned paper in yellow and blue.






Nästa project är ett kort. Typ ett kuvertkort. Jag har precis lärt mig den vikningen och ville testa direkt.

My next project is a card. A kind of a envelope card. I just learned the folding and wanted to try it at once.

Inkidos bilder på bebisar är så otroligt söta och jag påminns om alla bokmärken jag samlade på när jag var liten.

Inkdos baby pictures are just too cute! 



Inuti ligger ett kort som man kan dra upp med en liten hälsning på.

You can pull up the card inside and write a message there.


Och såklart har jag pyntat baksida på kuvertet också ;)

And of course I embellished the back of the envelop also ;)

Kramar/Hugs from Ulrika aka LillBlomman!



This is some of the suppilies from Inkido I used for my projects :


3 kommentarer:

Bente Fagerberg sa...

Jag är lite kär i mjukheten i denna layouten. Tror den beror lite på att du använt det underbara gula mönsterpappret. Du har lyckats få fotot stå ut bland alla härliga dekorationer som kivas om uppmärksamheten. Du är bara grym på att scrappa,...så är det bara :-)

ANUPAMA CHOUDARY sa...

I am soooooo in LOVE with your card!!!

Bellaidea sa...

I like this fresh color combo from your page and the card is so cute!!!