07 april 2009

Gäst-DT Heffaklumpens alster

Först och främst vill jag tacka Inkido för detta roliga och ärofyllda uppdrag som jag sett fram emot och arbetat med några veckor nu. Materialet jag fick var helt underbart, allting är av bra kvalitet och matchar varandra och jag blev jätteinspirerad direkt när jag öppnade det generösa DT-paketet! Nya ideér poppade upp hela tiden, och här tänkte jag visa en del av dem.

Först visar jag ett kort gjort på Inkidos färdiga kortstomme i färgen Medal bronze. Med de färdiga kortstommarna går det att tillverka flera kort till exempelvis inbjudningar av olika slag på ett enkelt sätt.

Jag har stämplat Fjärilskollage och embossat med Frost, sedan stämplade jag Doodle 1 runt kanterna på det strukturerade vita pappret och chalkade det i olika bruna nyanser. På tagen stämplade jag Grattis och mellanfjärilen (min absoluta favorit) och sedan samma fjäril på ett vitt papper som jag klippte ut och fäste ovanpå den andra fjärilen.


Tre stora kopparfärgade brad, band och Stickles har jag också använt.

Jag har också altrat en tändstickask där jag använt ett matt brunt papper och ett vitt med guldbruna fjädrar på som bakgrund. Stämpeln Almanacka är stämplad i brunt och jag har rufsat till kanterna så att motivet får ett slitet utseende.

Till blomman har jag stämplat Du är allt på ett vitt papper och stansat ut med den stora Retro flowern och satt en av Inkidos nya blommor i mitten. Stjälken har jag rullat runt en smal pensel till en knorr. Jag har också stämplat mellanfjärilen, klippt ut den och bara satt fast den i kroppen så att vingarna hänger i luften.

Ett brunt band knuten i en knut som dekoration, Chalk och Stickles som gör att asken glittrar vackert.

Avslutningsvis en Tag i den Ljusbruna färgen med metallic shimmer som heter cappocino.

De färdiga Tagsen i olika färger gav mersmak, de var jätteroliga att göra! På den här har jag stämplat och embossat Barometern, som är en av de nya stämplarna för i vår, med embossingpulvret Choklad. En annan ny stämpel, Inte någon, har jag stämplat på ett vitt papper med små kristaller i och klippt ut. På ena sidan har jag använt en mönstersax. Inkidos blommor samt utstansade medium Retro flowers i pappret Rosa ruta, samtliga med Chalk och Stickles på sig. Favoritfjärilen är självklart med och ett brunt och ett rosa band som dekoration.




Det var allt för den här gången, vi ses igen på torsdag då jag kommer att visa en annan färgskala!

Kramiz

Anna/Heffaklumpen

2 kommentarer:

Sofie sa...

Å så mycket snyggt! Blev jätteinspirerad av att se allt vackert du har skapat. Kram Sofie

annbe sa...

Verkligen snygga saker du gjort! Gillar dina färgkombinationer!