14 maj 2009

Mera från LillBlomman Del 2

Jaha, nu är det dags igen att visa lite mervad jag skapat!
Idag tänkte jag visa två layouter och en ask.
Jag har valt att skapa mina layouter i 6x12 format! Som bas har jag använt vit cardstock. Sedan har jag jobbat i brunt, svart och guld. Bakom fotot har jag stämplat Per Gessle texten på ett guldigt papper. Änglavinarna är embossade med svart och utklippta. De utstansade blommorna och bladen har också stämplats med textstämplar. Två tagra med brunt sidenband sitter bakom fotomattan. de stora blommorna har fått brads som mitt. Den söta ängeln är min son Viggo!! Fotot är taget av Helene Larsson.
Nästa layout går i lila. Jag har stämplat och embossat den stora rosen och klippt ut den. Jag har även stämplat med swirlstämpeln. Över fotot har jag knutit ett lila sidenband. Blomtemat har fått gå igenom hela layouten så pappersvalet var lätt! Vackra lila rosor!

Sist men inte minst idag visar jag en presentbox som jag byggt av fyra tags! I den här ryms parfym eller kanske godis? Fjärilarna har embossats i en avvikande färg. På den rosa sidan har jag använt koppar och på den bruna vinröd. Jag har bigat toppen på tagsen så att det blir en snygg stängning av boxen.







Uppe på har jag stämplat GRATTIS och embossat med koppar. Sidenband i rosa och brunt stänger boxen och en enkel singelros gör pricken över i:et!

Det var allt för mig denna vecka men jag är tillbaka på tisdag v 22!

Kramar LillBlomman!

Inga kommentarer: