26 maj 2009

Tisdag och LillBlomman gästar Inkido Del3

Denna dag kommer att gå i lite manliga färger. Ibland kan det vara lite klurigt att skapa kort till män så jag hoppas att jag kan få inspirera lite?





Jag älskar att kombinera och maska ihop olika stämplar! Det ger ytterligare möjligheter med redan bedårande stämplar! Här har jag använt en mörkblå avlång kortstomme som sedan fått komma igen på kortet. Per Gessle texten har maskats ihop med dubbelhjärtat på blå Vellum. Som dekortationer har jag använt blått organsaband, blå rosor och blåa blad. Runt alla kanter sitter blå Stickles och glittrar!De här papperna får mig att tänka på trä!! Manligt! Den stora fjärilen har stämplats med brunt och maskats ihop med textstämplen som embossats med koppar. Testa att blanda embossat och vanligt stämplat! Insidan är klädd med samma papper plus brunt rospapper. På tagsen är det tänkt att den personliga texten kan skrivas. GRATTIS är embossat med koppar. Jag har även använt kopparbrads för att förstärka färgskalan.Choklad och passion passar ju verkligen ihop! Här har jag "snyggat" till en riktigt mörk choklad. Det svart Gunnebopappret har kombinerats med svart wellpapp. Jag har stämplat den stora fjärlien på svart och embossat med vinrött. Datumstämpeln berättar när personen fyller år.

Det var tisdagens sita alster! På torsdag kommer mitt sista inlägg som gästis!

Kram LillBlomman

Inga kommentarer: