09 augusti 2009

En Fågelholk av Rimna







Denna underbara holk har Rimna skapat och Vi lånat att visa från hennes blogg.
Denna veckas utmaning hos Sukkersött är att göra en ask av något slag och det ska även finnas med knappar och snören. Jag hittade en så söt mall av en fågelholk hos Tesa som Nichole Heady har ritat. Var ju bara tvungen att testa att göra en sån, har fått pippi ;) på fågelholkar just nu!

Nästan allt material är från Inkido, jag gästade dom i våras .

Jag gjorde så att ena sidan på taket går att öppna och sen kan man stoppa i någon liten sak. Jag gjorde en liten cellofan strut som jag fyllde med minimarshmallows.

Materiallista:
Mönstrat papper: ljusblå ruta från Inkido
+cardstock
Taket är färdigräfflat papper från Inkido
Stämplar: fylld stjärna, grattispost och grattisstämpel alla från Inkido
Rosor, band och bling från Inkido.
Stor nyckel, hampasnöre, träknappar och klädnypor från egna gömmor.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jättefint och udda