13 oktober 2009

Jul i vårt hus



En av mina mer ”stilrena” layouter om man nu kan kalla den så, men allt är ju relativt som bekant. Den här härliga julkollektionen passar faktiskt både för mer grafiska och stilrena layouter och till min stil som är mer… rörig och sliten. Kanterna på bakgrundspappret har jag först chalkat och därefter stämplat med Inkidos underbara stjärnstämpel, först använde jag Fluid chalks som stämpeldyna (chestnut roan) och därefter en vanlig stämpeldyna. För mig som är novis i stämpelvärlden var detta lite lagom avancerat. De två grankvistarna är utstansade i det gröna pappret och alltså inte påklistrade som man skulle kunna tro.

De två ljusare pappersremsorna har jag kört genom min papperswellare, som jag använder alldeles för sällan. Det ger nämligen en fin dimension till layouten och jag gillar ju som bekant när det är lite mer av det. Jag måste också slå ett slag för bladen jag använt, visst är de underbara?

Inga kommentarer: