15 oktober 2009

Stjärnalbum nyhet hos inkido av Rimna!

Inkido har tagit fram härliga chipboardalbum och jag har tagit mig an stjärnalbumet. Albumet består av 4 sidor varav två har utstansade stjärnor i mitten.
Jag har använt mig av dom nya julpapprena som är helt underbara och dessutom dubbelsidiga. Sen har jag frossat i Inkidostämplar och embossingpulver. Snöstjärnorna är utstansde ur vellum som jag sedan embossat med chunky cristal och öst på med löst glitter. Det blev en fin detalj.




Kolla in dessa maffiga rosor och små fina rosknoppar från Inkido, jag kan inte få nog av dom.





På det första uppslaget har jag lekt med papper, stämplar och blingstenar.





På andra uppslaget har jag testat att embossa kanter med chunky i guldfärg. Det blev en riktigt tjock beläggning som känns lyxig. Sen var jag bara tvungen att apa efter Mariante med grankanten, tyckte det blev riktigt fint och juligt.

Tanken bakom detta album är att skapa ett riktigt lyxigt "julkort" till farföräldrar som bor en bra bit bort. Så sista uppslaget innehåller den fina såntexten till Betlehems stjärna och ett kort på barnbarnen. Har stämplat på fotot och bakom fotot sticker en tag fram som vi har skrivit en julhälsning på.

Sist ut är baksidan såklart, härlig julstämning blir det med denna snirkliga textstämpel och det nya änglapappret.

Har embossat kanterna på rosen, ett roligt sätt att piffa till dom lite extra.

Hoppas jag smittat er med lite julkänsla!

4 kommentarer:

annes paperfun sa...

Virkelig et lekkert stjernealbum!

Mill@n sa...

Superläcker Rimna!! Det blir ju ett julkort som kommer att sparas i mannaminne. En liftning kan bli aktuell ;o)

Julhuset sa...

Urläckert.

mia.t sa...

Gnistrande, vackert album med läckra detaljer!!
Kram Mia