22 december 2009

God jul! - hjärtan, gran och bokstäver





Istället för etiketter ska några av årets julklappar få små flätade hjärtan med mottagarnas namn. Med Inkidos papper och stämplar blir de gamla traditionella hjärtan som nya igen, fast gamla ändå ;) Kanske är det något att pyssla med på uppesittarkvällen rent av.

Vill man inte göra etiketter så kan man ägna sig åt att tillverka en "hula-hulagran" som min dotter snabbt döpte detta alster till.


Jag avslutar detta inlägg med att önska er alla en riktigt god jul och ett fantastiskt gott nytt år!



Bokstäverna ovan har jag gjort genom att skära ut åtta stycken av varje bokstav i CS med hjälp av min Gazelle. Därefter har jag limmat ihop dem. Ett tips om du vill göra något liknande är att inte ta ett CS av varje färg du inte gillar för i så fall måste man måla kanterna av bokstäverna (det gick åt fem stycken för mig, bokstäverna är ca 9 cm stora).

2 kommentarer:

Cina99 sa...

Jättevackert - som det mesta du gör :)

Gro sa...

Å så flotte disse var....