29 december 2009

Nyårsfest med Inkido

Här har jag gjort ett nyårskit med Inkidos papper, band, strasspärlor och stämplar.

För visst kan man väl tänka sig att den vackra snökristallen även kan vara ett sprakande nyårsfyrverkeri?! Texten är en del av stämpeln "God Jul 14", där jag endast färgat in Gott Nytt År, och sedan embossat med guld.


Även insidan har fått ett litet fyrverkeri...

Här ett annat kort i samma stil. Det har fått en gördel där texten sitter, och som man lyfter av när man öppnar kortet. Tycker även att detta format passar att ha vid bordet, då som meny.

Här är ett litet förslag på dukning i samma tema. Här har jag istället för den stora snökristallen, använt "Kristall bård". Även placeringskortet är stämplat med denna, då dock bara en flinga.


Och till sist en snabb gåbort-present. En vinflaska enkelt inslagen i silkepapper, och en tag, där jag lämnat fritt för en personlig hälsning, som man då skriver med guldpenna...


Ha ett riktigt Gott Nytt År önskar Lisa

2 kommentarer:

Monika sa...

Så snyggt! Gillar verkligen guldet mot det mörkblåa, de där glansiga papprena är så läckra!

Jane.D sa...

Wow, så mycket fint!
Så fiffigt att bara färga in och stämpla den del av stämpeln som man vill använda!
Idén med servettringarna och placeringskorten "lånar" jag, har ju tom nya fina Inkidostämplar att använda :)