24 april 2010

"Gåbort present"?

Jag har gjort en blomma igen! Den här gången blev det en större "singelblomma" i kruka.



Jag använde papper ur serien Spring has Sprung till blomman, och Prick Grön till krukan. Blad och stam är gjorda av papperet som heter Ornament. Jag har bara sprayat det grönt med Mist.


Runt kanten på blombladen har jag satt lite vit spets, och mitten av bloman har jag embossat och stösslat glitter över.

Krukan är en liten glasburk som jag gjutit fast stammen i. Jag blötte sedan ett helt scrapark, och formade det runt krukan. Hela blomman är riktigt stadig och tålig, och den är en perfekt "gåbort" present till tex en allergiker!


Detta ger väl lite vårkänsla?

Tack för mig!

//Annica H



PS. Om det är så att du var med på Inkidos Återförsäljarträff i mars, så kan jag tala om att detta är samma blomvariant som jag visade hur man gör där. Man bara lämnar bitarna som vi klippte bort i mitten. Sedan är det bara att "fransa upp", och knyckla ihop dem dem. Ds.



2 kommentarer:

annes paperfun sa...

Ååå så vakkert!!!

La Vikinga sa...

Jag var inte på återförsäljarträffen men vill gärna lära mig göra den fina blomman. Tutorial för oss andra, kanske???

Charlotta / La Vikinga