17 maj 2010

Tim Holtz-inspirerad blomma

Jag blev utmanad att göra en blomma, med de nya Tim Holtz-diesen som nu kommit in hos Inkido. Jag har haft ett ark med Grungeboard liggandes hemma i flera år, och nu visste jag ju precis vad jag skulle göra med den!

Jag tejpade fast ett mönsterpapper från Ladybugs julkollektion på Grungeboarden, och stansade ut blommorna. Distress Ink-färgerna jag använt för att färga in blommorna med är: Tattered Rose, Victorian Velvet, Shabby Shutters, Tumbled Glass och Stormy Sky. Sedan penslade jag Crackle Paint "Rock Candy" över blommorna och lät dem torka. För att få lite distans mellan blommorna fäste jag dem med 3D-kuddar.
Jag täckte ett mynt med strassstenar, och hällde 3D-lack över hela myntet. I öglan hängde jag ett vackert hjärta. Lite halvpärlor fick står för resterande dekoration.

Hälsningar från Lisa


2 kommentarer:

Pia sa...

super lækker blomst

Sari Hänninen sa...

åååh, vad kul att se din blomma... den är ju helt ljuuuvlig...

tack för att du lät dit utmanas :-)