21 juli 2010

En gåva till en ängel. / A gift for an angel.

Jag har gjort en liten present till en ängel. En liten gable box, (vet inte vad de heter på Svenska?) och ett matchande kort.
I have made a gift for an angel. A small gable box and a matching card.


På kortet har jag använt fjärilstämplar, liten och mellan. Jag stämplade med distressink, Spun Sugar och Victorian Velvet. Jag använde även en fin textstämpel, en blomma, ett metallhörn och lite pärlor.
For the card I stamped butterfly stamps, small and medium, with distress ink Spun Sugar and Victorian Velvet. I also used a lovely text stamp, a flower, a metal embellishment and some pearls as butterfly trails.


Här är asken. Jag stämplade diverse stämplar på den med. Samma fjärilar, och en notrad, samt en kollagestämpel. Ett fint metallhörn, och en fjäril, samt lite blommor, spets, band och en underbar brad blev övriga dekorationer.
Here is the box. I used a variety of stamps on the backgroundpaper. The same butterflies, a music sheet and a collage stamp. Other decorations are a couple of metal embellishments, a flower, a lovely brad and some ribbon.


Här är en bild tagen från sidan av asken. Här ser du spetskanten som löper runt asken.
Here is a picture taken from the side of the box. Can you see the lace border?


På min förra bloggdag, så visade jag en liten tårta. Till den hade jag lite hemgjorda jordgubbar, som jag skulle lotta ut några av. Jag har tagit hjälp av random.org, och dragit tre vinnare! Dessa tre är Mim, Jannice och Emma. Grattis till er! Om ni mailar era snigelpostadresser till annica.hedberg@home.se, så får ni era jordgubbar inom kort!
On my last blogpost here, I made a cake. I promised to give away some strawberries from it, and random.org has helped me to find three winners! You can find them through the links above. They will find some strawberries in their mailbox shortly!...

Tack för titten! Thanks for watching!
//Annica H

1 kommentar:

Monique Liedtke sa...

Love your projects! especially the box, it's gorgeous! TFS!