02 augusti 2010

Ny papper i kortdesign av CamillaB


Min kära vän och DT-kollega Petraso fyllde år för några veckor sedan och då fick hon detta kortet av mig. Jag gjorde först en distressruta med färgerna Broken China och en aning av Peeled Pink. Distressdynorna hittar du här i webshopen. Längs kanterna har jag stämplat med Splash och en grattisstämpel.



Tim Holtz dies är ju fantastiska och här har jag använt mig av Bigz Die Heart Wings. På vingarna har jag har jag först lagt ett lager med blå Distress Crackle Paint och när det torkat även ett lager med vit, Picket Fence.

Hjärtdiesen består av två delar och den bakre delen har jag stansat i vit well som också finns i butiken. Kronan har jag embossat med guldpulver och dekorerat med halvpärlor i rosa. Det röda mönsterpappret är nyutkommet liksom den gröna kortstommen.

Inga kommentarer: