15 september 2010

En häxhatt, och ett kort till Halloween.

Jag har av någon anledning fastnat för Halloween? Vi har ju inte samma slags firande, och traditioner som i USA, men just pyssel till Halloween innebär ett välkommet avbrott i det, som åtminstone jag, vanligtvis skapar. Det är riktigt roligt att göra lite "läskiga" saker ibland!
Jag har använt papper från Autumn Wardrobe och Tuva till denna.
For some reason I find it particularly fun to create for Halloween? It's so different from the things that I usually create, so I guess that's the reason. It's really fun to do creepy and scary things from time to time!
The papers I have used are from Autumn Wardrobe and Tuva.

Spindelnätet har jag gjort av smältlim, och spindlarna har jag skurit ut med Gazellen. Jag har använt Pins med blad, ett pärlhalsband från mina gömmor och några små vaddkulor till dekoration.
I have made the spider web whit hot glue, and I have cut out the spiders with my Gazelle. I have used Pins, a string of pearls and some wadding balls for decoration.

Jag gjorde även ett Halloweenkort när jag ändå var i farten. Jag använde en collagestämpel för att göra en bakgrund på ovalen i mitten, och satte sedan dit text och dekorationer. I hörnen har jag satt små dekorationer, som jag gjort genom att stämpla en hörnstämpel på svart krympplast. Ett band runt om fungerar som stängning.
I also made a Halloween card while I was at it! I used a collage stamp to create a background on the oval, and just put the text and decorations on top of it. In the corners I have made decorations by stamping on black shrink plastic. I also used a black ribbon to tie the card shut.


En enkel baksida, med maskade stämplar.
A simple backside, with some masked stamps.

Det var allt för idag! Tack för titten!
Thats all I had today! Thanks for watching!

//Annica H

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Wow så lekkert! :) Utrolig kreativt, og ser ut til å være mye jobb bakom.

Marie Wisén sa...

Så snyggt! Jag har ju haft turen att se den live! SUUUUUper läcker!!!!

Kram till Norrland! ;)

Viddan sa...

Så jä**a fräck hatt!! // Lena