10 maj 2009

Lillblomman Gäst Designers hos Inkido

Så skoj att få presentera Lillblomma som har fått gått och fått hålla detta hemligt väldigt länge men nu får hon blomma ut för fullt och visa sina vackra skapelser!

En presentation:



Heter Ulrika Blomfelt men kallar mig själv LillBlomman på alla forum och i min blogg.

Jag har hunnit bli 39 år och har ganska nyligen blivit mamma till en väldigt efterlängtad liten Viggo. Jag bor med man, Viggo och en tokig hund i norra Stockholm.
Började göra lite egna kort för många år sedan men det blev bara några stycken då.

När min mamma skulle fylla jämnt 2006 ville jag göra ett minnesalbum till henne och ramlade över Scrapbooking.

Trillade dit ordentligt kan man säga! Ungefär samtidigt blev jag så imponerad av alla fina kort man hittade i gallerier så jag testade det med och blev lika fast i kortmakeriet!
Jag vet inte om jag har några favoritfärger? Jag gillar att kombinera, att dyka ner bland mina papper och komponera en layout eller ett kort är så skoj!

Men rosa förekommer en del! Så min kille får en del rosa layouter!

Mina alster har ofta mycket blommor på sig och skapar antingen väldigt enkelt eller med massor av dekos och då gärna blommor som bas.

På mina kort använder jag mycket utstansat. Jag gillar även att kombinera olika mönstrade papper. Så ett typiskt Ullis alster är nog rosa med många lager papper och massor av blommor.
Min inspiration finner jag på många olika ställen som bloggar, gallerier, tidningar och min miljö runt omkring.

Efter att jag fick min son räcker inte tiden till att hänga lika mycket i olika forum men jag försöker så mycket jag kan! Mig hittar man på Scrappiz, Allt om scrap och ibland på Stämpelsnack.


Till sist vill jag bara säga att jag känner mig hedrad att jag fått detta otroligt roliga uppdrag!

1 kommentar:

christel sa...

Grattis, Ullis!
Detta är du väl värd! Ska med spänning följa med här och njuta av det du skapar! Kram