08 december 2009

Ett enkelt julkort




Det är inte ofta jag gör kort men ibland faller andan på och då blir det kort av den enkla sorten. Här har jag använt vellum som jag veckat och lagt bakom den utstansade kanten. Det ger en liten extra dimension som jag gillar. Den vackra vita blomman har fått lite fluid chalk på sig för att matcha resten av kortet.

När jag gör kort i vanliga fall skär jag till CS i lagom stora bitar, men Inkido har kortbaser i alla former och färger, till och med med små fickor att lägga saker i. Jättepraktiskt och det gör att man slipper ett tråkigt moment. Här har jag använt en bas som är lite skimrande mörkblå, den är bara så vacker i verkligheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, vad snyggt!! Lånar med mig idén!

Anonym sa...

Tak for de interessante oplysninger