16 december 2009

Nougatgåva

Chokladaskar är en populär gåva i juletider, men jag tycker nog att askarna kan vara lite tråkiga. Istället för att slå in askarna kan man göra en helt ny förpackning. Här har jag använt mig av Inkidos cellofanpåse i memoryformat.

Jag har faktiskt embossat på plasten, här får man vara väldigt försiktig så att plasten inte smälter. Med en lite blingsten i mitten på stjärnan får man ett rikigt lyxigt utseende.

Sen återstår det bara att fylla påsen och dekorera en topper att häfta fast. Jag har fortsatt på guldtemat och embossat även här. Mera bling och God Jul texten kommer från jultag, men jag har bara färgat in texten när jag stämplade. Kanterna har stämplat lite med splashstämpeln för att få det där gamla uttrycket. Pappret jag använt är Ladybug - De beste önsker.

Rimna

1 kommentar:

sussilull sa...

Å va häftigt! Jag har aldrig vågat embossa plast men nu ser jag ju att det funkar. Tack för tipset :-) och den som får den påsen med choklad i kommer att bli jätteglad. Det är jag säker på!